Slogan songfestival wordt "Open up"

De centrale slogan van het 65e Eurovisie Songfestival, dat in 2020 in Rotterdam plaatsvindt, wordt Open up, in het Nederlands te vertalen als Stel je open voor....

Volgens Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020, nodigt de slogan mensen uit zich open te stellen voor anderen, voor meningen, voor elkaars verhalen en voor elkaars muziek. Het past volgens hem ook bij de tijd waarin we leven, volgens hem "een tijd waarin mensen zich zorgen maken over polarisatie en de vrijheid om te zijn wie je wilt niet altijd zo vanzelfsprekend is als we zouden willen".

De slogan sluit volgens de songfestivalorganisatie ook aan bij geschiedenis van het festival, dat zich door de jaren heen steeds heeft opengesteld voor nieuwe landen, nieuw talent en ook voor nieuwe technologie.

De zinsnede "Open up" of "Stel je open voor..." is op verschillende manieren aan te vullen en is ook een uitdaging aan de kijkers om zelf in te vullen waar men zich voor open wil stellen. De slogan zal op verschillende manieren tijdens het festival terugkomen en ook een rol spelen bij de verdere creatieve keuzes die in de aanloop naar de show en tijdens het festival zullen worden gemaakt.

Het volledige persbericht waarin de slogan werd aangekondigd is hier na te lezen.



Terug naar het overzichtGepubliceerd op: 24-10-2019