Informatie over motto en logo

Naarmate het Eurovisie Songfestival dichterbij komt, wordt steeds meer duidelijk over de wijze waarop de songfestivalorganisatie het festival wil presenteren.

In Oktober vorig jaar werd het motto van het festival van 2019 onthuld: Durf te dromen. Volgens de Executive Supervisor van het songfestival Jon Ola Sand staat deze slogan symbool voor alles waar het Eurovisie Songfestival voor staat. Dan valt te denken aan de droom op het podium te staan, te durven dromen van het winnen van het Eurovisie Songfestival en zeker genoeg van jezelf te zijn om te durven optreden voor het wereldwijde publiek dat het songfestival trekt. Ook is het een verwijzing naar de dromen of verhalen die in de liedjes die ten gehore worden gebracht worden verteld.

Afgelopen week werd het logo onthuld dat bestaat uit drie driehoeken die samen een gouden ster vormen, waarmee wordt aangesloten bij de droom om de sterren te bereiken. Het zal geen toeval zijn dat de ster doet denken aan de Davidster die ook op de IsraŽlische vlag voorkomt, maar in de toelichting op het logo wordt hier niet naar verwezen. De IsraŽlische omroep KAN, die dit jaar verantwoordelijk is voor de organisatie van het festival stelde in een verklaring dat de driehoek als symbool terug te vinden is in kunst, muziek, kosmologie en natuur: ďNaarmate de driehoeken zich verenigen en combineren, worden ze een nieuwe eenheid die de oneindige stellaire hemel reflecteert, terwijl de sterren van de toekomst samenkomen in Tel Aviv voor het Eurovisie Songfestival 2019.Ē 

Verder ziet het er naar uit dat de LED-schermen waarop deelnemende landen videobeelden kunnen laten projecteren ter ondersteuning van hun act terugkeren. 



Terug naar het overzichtGepubliceerd op: 15-1-2019